روسیه به نیروهای ناتو پایگاه اجاره می دهد
نوشته شده توسط : swot

خبرگزاری رویترز از مسكو می نویسد كه 'سرگئی لاوروف' در مورد اجاره این پایگاه هوایی در شهر 'اولیانووسك' در منطقه رودخانه ولگا گفت هنوز دولت روسیه باید در مورد آن تصمیم بگیرد. این پایگاه به به نیروهای ناتو در افغانستان اجازه خواهد داد تا تداركات و ملزومات غیر مرگبار مورد نیاز خود را از طریق آن و از راه آسیای میانه به افغانستان برسانند. لاوروف تصریح كرد كه اجاره این پایگاه به ناتو در جهت منافع ملی روسیه است.

وزیر خارجه روسیه كه در برابر نمایندگان مجلس این كشور صحبت می كرد، این قرارداد را 'شیوه ای برای كمك به كسانی كه سرگرم ریشه كن كردن تروریسم و قاچاق مواد مخدر در افغانستان هستند' توصیف كرد.

او گفت: 'كمك ما به نیروهای ائتلاف در گام نخست همسوی با منافع ملی ما است.'

لاوروف همچنین اظهار نگرانی كرد كه خروج زودهنگام نیروهای خارجی در افغانستان سبب ایجاد خلاء امنیتی در نزدیكی مرزهای روسیه با افغانستان شود، امری كه خود یادآور جنگ ده ساله روسیه در افغانستان و كشته شدن 15 هزار سرباز روس است.

او در این باره گفت: 'ما از تعیین ضرب الاجل برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان راضی نیستیم. زیرا برای این كار نخست لازم است نظم اولیه ای در نیروهای امنیتی افغانستان ایجاد شود.'

پیشنهاد اجاره پایگاه به نیروهای ناتو در صورت تصویب در كابینه روسیه اولین قراردادی خواهد بود كه بر اساس آن یك پایگاه لجستیكی در خاك روسیه در اختیار نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریكا در افغانستان قرار خواهد گرفت.

نیروهای پیمان آتلانتیك شمالی، ناتو، نخستین بار در ماه مه سال 2011 از روسیه خواستند تا چنین پایگاهی را در اختیار آن ها قرار دهد.

روسیه از سال 2009 با خطرناك شدن راه های تداركاتی نیروهای ناتو در پاكستان، به این نیروها اجازه داد برای رسیدن به افغانستان از خاك این كشور استفاده كنند.

مترجمام ** 2044 **1446 **





:: برچسب‌ها: سفید , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: